Google
 

Selasa, Ogos 24, 2010

Gampang Indon..kuang ajar btol..!!!!


Alloo everybody,hehe..hmm,dh bape ari dah aku x update blog ni..besa la,bz dgn keje..pastu sabtu ngan ahad aku wat part time work,kat panggung wayang..so dlm masa 2 3 ari ni memang x sempat la nk update blog ni..huhu..but anyway,here i come..hehe..


Haa,pagi tadi masa aku nak datang keje,aku singgah kat kedai runcit,nak beli paper..baru dok belek2 paper kat situ,mata aku jadi panas..berserau darah aku..nak tau nape?? haa,sebab ada 1 berita dari luar,yang dah buat aku rasa mcm nak ngamuk je..cite dia pasal penduduk2 Indonesia yang mewakili kumpulan penunjuk perasaan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) dah bikin 1 hal yang memang boleh meletupkan 'gunung berapi' penduduk kat Malaysia..nak tau diorang watpe?? Haa,diorang baling najis manusia, (which means taik diorang sendiri kot) kat Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia..tak cukup dgn tu,diorang pijak2 plak Jalur Gemilang kita atas jalan tempat diorang berkumpul,sambil melepaskan najis atas bendera kita..KURANG AJAR KAN!!!! Alasannya, diorang x puas hati dengan Malaysia yang didakwa merendahkan maruah Indonesia dalam insiden di perairan Bintan, 13 Ogos lalu apabila polis Malaysia menahan 3 pegawai penguat kuasa Kementerian Kelautan dan Perikanan Indonesia.. Pastu diorang kata najis2 yang diorang bagi tu sebagai 'hadiah' untuk Duta Besar Malaysia ke Indonesia kerana Malaysia selama ni bagi najis lagi kotor kat diorang..eehh,najis pa plak kita bagi kat diorang...?? Padahal diorang sendiri yang selalu buat taik kat Malaysia ni..jadi penyagak..dok kaco anak dara org,rogol sana sini,bawak lari anak gadis..pecah rumah..macam2 lagi la..dah la tu, tak sedar diri dan tak reti nak hargai jasa Malaysia..datang sini,hidup senang je..pastu senang2 plak dok kutuk Malaysia..macam MUSIBAT je perangai...memang geram gila la dgn diorang ni..walaupun bukan semua mcm tu,tapi psal nila setitik,rosak susu sebelanga... ingat best sangat ke?? huh,artis sendiri pun x terjaga,maksiat merata2..bini orang pun leh berzina,nak kata kita plak..sedar la diri tu.. 


ni la gambar penunjuk perasaan memijak bendera Malaysia selepas membaling najis ke dalam kawasan kedutaan Malaysia kat Indonesia, semalam...( sumber dari : Harian Metro )




So untuk semua Indon2 yang ada kat Malaysia ni,beware la ek..jaga diri bebaik..jangan buat benda2 yang leh menyebabkan kemarahan org Malaysia,kang tak pasal2 kena tibai..baru padan muka.. tapi tak semua Indon perangai buruk,ada gak yang baik..datang Malaysia betul2 nak cari rezeki..macam jiran aku,keje kilang..budi bahasa ada,hormat parents aku..ok la cmtu..haa..






So to you all,usha2 skit prangai Indon2 ni..jangan bagi muka sangat..k..chow!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan